Amalian Helmiä

21. huhtikuuta 2010

Nuukana


Täma viikko on nuukuusviikko, kuten monessa blogissakin on jo todettu.
Minä olen nuuka oli sitten mikä viikko tahansa : ) lienee veren perintoä yh-äidiltä.
Miehen mielestä olen pahempi, kuin suomalaiset miehet - oliko se kehu vai?
No olen minä viime aikoina rentoutunut ja alkanut nauttimaankin ja pistänyt välillä "ranttaliksi", joka
on varmasti näkynyt blogissa toisin kuin todellinen saita, itara ja nuuka luonteeni.
Nuukuuden mukana kätevästi tulee sitten mukana ekologisuus, vaikka voisin olla paljon ekologisempikin.

tänään päällä Veerukalla epen kaverin entiset vaatteet, jotka peritty epeltä. Epellä kirppis leggarit ja paita.
Äidillä kirppis paita ja jalkaa pikkuveikan perintö kumpparit, kun lähdettiin kerhoon ja asioille pyörällä.



Tässä leikitään minun vanhoilla nukein vaunuilla ja leikkitarjotinkin on minun peruja, tosin en tiedä mitä asiaa vaunujen päällä ajavat, mutta kauhean tärkeä asia kuintenkin.
Huonekaluista karkeasti arvioiden puolet on kierrätettyjä ja keittiön pöytä on teetätetty - suomalaista käsityötä.

Auringon lämmittäessä pyykit kuivuu pihalla - tosin en ikinä kuivaa vaatteita kuivausrummussa kuivaksi vain hetken annan silitä siellä. Pyykkikone pyörii aina täytenä, kuten tiskikonekkin.
Kunhan saadaa aurinkopanelit katolle alkaa vesikin lämmetä auringon avulla. Kompostikin tuli käytyä tarkistettua ja voidaan alkaa sitäkin biojätteellä täyttämään, silkkaa rahallasti säästöä, koska jäteastia tyhjennetään harvemmin ja saa multaa kasvimaahan.

Ruuanlaiton ystävä en ole vaan sen saa isukki hoitaa suosiolla, mutta peruspöperöt hoituu ja leivonta. tänään tyrnävän pottua ja luomuporkkanaa, kera silakka pihvien ja jäi harmittaan kun en ottanutkaan hailuodon maivaa silakan tilalta : (. kovasti koitan tyttöjä opettaa syömään enemmän kasvisruokaa, joista itse rakastaisin erillaisia kasviskeittoja - maistaa ainakin täytyy. Kerhoevääksi pakattiin mummon keittämää puolukka mehua ja itse leipomaa hiivaleipää.

Vielä työn alla on ainakin isukin työmatkat kimppakyydillä, ne aurinkopanelit, ruuassa enemmän luomua ja lähiruokaa, sekä kasvimaa.

1 kommentti:

  1. Nuo vaunut on aikas ihanat! Meiltä löytyy samaiset menopelit tummansinisenä, minun vanhat :D

    VastaaPoista

Jokainen jätetty kommentti on suuri ilo minulle!