Amalian Helmiä

13. joulukuuta 2015

Yllätysvieraiden pelastus - Puolofee

Näin joulun alla saattaa vieraat yllättää ja kiva olisi saada jotain herkkua tarjottavaksi kahvin kanssa.
Joulutortut pelastaa monesti pulasta, mutta minulla on kaksi pikaista "hurautusta", joihin löytyy joulun aikaan tarvikkeet aina kaapista.
Toinen on tiramisuhurautus, johon resepti löytyy täältä. Sen voi kasata vaikka vieraat olisivat jo tulleet.Eilen tein minun tämän joulun suosikkia Puolofeeta. 


150g murskattuja pipareita
50g sulaa margariinia

1prk kinuskikastiketta 
2,5dl kermaa
1prk rahkaa
sokeria
puolukoita

Murskatut piparit sekoitetaan voisulaan ja painellaa vuokan pohjaan. Päälle kinuskikastike. Kerma vaahdotetaan ja lisätään rahka, sekä maun mukaa sokeria. Päälle puolukoita.
Siinä sivussa valmistui myös gluteeniton vaihtoehto, kun pohjan tein ensin gluteenittomista pipareista.

Minä olen lopettanut jouluksi pakkaseen leipomisen, kun niitä saa syödä vielä juhannuksenakin.
Onko teillä jotain suosikeita, mitä tarjoatte yllärivieraille?
Nämä vieraat oli sen verran aikaisemmin tiedossa, että ehdin tehdä myös gluteenittoman unelmakääretortun. Mitään leivontabloggaria minusta ei saa millään, mutta näitä helppojen hurautusten reseptejä voin jakaa - tästä vielä vieraat kovasti tykäsivät.







3 kommenttia:

  1. Minun bravuuri on perunarieskat. 3dl muusia+3dljauhoja+1 muna+1tl suolaa. Herkullisia lämpimänä. Banoffeetakin usein teen. Ja kolmas on jäädytetty Daim-torttu,joita voi tehtailla pakkaseen yllätysvieraita varten.

    VastaaPoista
  2. Kivalta kuulostaa ohje. Taidan kokeilla😊 Minkä kokoiseen piirakkavuokaan olet tehnyt Puolofeen?

    VastaaPoista
  3. Kiitos uudesta ohjeesta!

    Mulla on aina pakkasessa joku Almondyn gluteeniton kakku hätävarana vieraille.
    Mutta jos mulla on vieraat ajoissa tiedossa, leivon aina itse. Yleensä kääretortun jollakin täytteellä ja kuorrutan sen kermalla. Näin joulun alla - tänäänkin, valmistui kääretorttu piparirahkatäytteellä. :-)

    VastaaPoista

Jokainen jätetty kommentti on suuri ilo minulle!