Amalian Helmiä

25. toukokuuta 2016

Opettajien ja hoitajien muistamiset keväällä

Minä olen aina halunnut muistaa opettajia ja hoitajia jollain pienellä ennen kesälomalle jääntiä. Yleensä muistaminen on ollut jokin kulutustavara, kuten kukka tai yrtti.
Nyt kuitenkin kävi niin, että tänä vuonna opettajat ja hoitajat tulevat saamaan Lovin pienet muuttolinnut, pääskyset. Itse olen näihin aivan ihastunut ja niin olivat muutkin Martat, kun teimme retken marttayhdistyksen kanssa Lovin tehtaalle ja tehtaanmyymälään. 

Lovin tuotteet on kotimaista vaneria ja pakattu levyiksi, joten sen voi vaikka lähettää kirjekuoressa. Tuotteen kyljessä onkin valmiina postikorttimainen tarra. Siinähän olisi ideaa vaikka valmistujaismuistamiseksi, jos ei itse pääse paikalle - kortti ja lahja samassa. Tuotteet on 100% suomalaisia ja he kertoivat vastapainoksi puun käytölle istuttavansa vuosittain 5000 puuta joka vuosi mm. eroosio ja tulva-alueille. Jos ei tehtaanmyymälään pääse ostoksille voi tuotteita tilata nettikaupasta.

Me löydettiin Halpa-hallista valkoisia paperipussukoita ja sujautettiin lintuvanerit pojan kanssa niihin. Askarreltiin päälle perhoset ja minä vielä kirjoitan kesätervehdyksen suoraa pussin kylkeen ;)

Hyvää kesää kaikille opettajille ja hoitajille - kiitos hyvästä hoidosta!










6 kommenttia:

  1. Nämä olikin ihan uusi tuttavuus. Me ollaan myös joka vuosi muistettu opettajia. Tosin koulussa ja päiväkodissa on aika usein annettu koko ryhmältä yhteiset lahjat ja se onkin mun mielestä aivan paras vaihtoehto. Tänä vuonna virkkasin kerho-ohjaajille ja musiikkiopiston opettajille "nipun" kattausliinoja (ohje löytyy Prinsessajuttu-blogista). Virkkaaminen on mun tapa rentoutua illalla, kun lapset ovat menneet nukkumaan, joten tosi mielelläni tein liinoja. Harmillista vaan, että nykyään langat on tosi kalliita ja tuommoisillekin mukaville "pikkulahjoille" voi kertyä hintaa. Joinakin vuosina olen ostanut opettajalle kesäisen sisustuslehden suklaapatukan kera. Jostain netin uumenista löysin yhtenä keväänä idean kääriä "ruusuksi" POPin raitahuivi ja askarrella mukaan kortiksi ruusunlehti. Niistä huiveista pidettiin paljon. Melko usein pojat ovat vieneet opettajilleen lahjaksi lahjakortin johonkin paikalliseen kivaan kahvilaan. Se on mielestäni myös kiva lahja, koska siitä ei jää kotiin mitään ylimääräistä pyörimään. Jouluna olen kyllä sortunut ostamaan suklaakonvehtejakin. Itse en pidä sitä huonona lahjana, vaikka toiset ovatkin eri mieltä.

    Suloinen kortti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy laitta nuokin korvan taakse. Luin myös ideasta antaa lahjakortti vaikka kahvilaan.

      Poista
  2. Mulla on vielä suunnitelmat muistamisista ihan auki... Nuo Lovin tuotteet on ihania! Mulla on yksi pieni puu tuossa keittiön hyllyllä.

    VastaaPoista
  3. Ihan paras joulukortti on saada Lovin kortti! Niistä on meille kertynyt jo ihan kiva kokonaisuus ;)

    Nykyisin niillä on jo vaikka mitä juttuja. Uusin tuttavuus on labradorinnoutaja. Se on oikeesti sen koiran näköinen.

    VastaaPoista

Jokainen jätetty kommentti on suuri ilo minulle!