Amalian Helmiä

29. heinäkuuta 2013

Astetta vakavampaa

Aikaisin aamulla syötin vauvan ja en saanutkaan enää itse unta vaikka vauveli uniaan jatkoikin.
Jäin miettimään blogia. Ensimmäsitä kertaa viiteen vuoteen blogi minua valvotti.
Minulla jutut syntyy yleensä itsestää, siitä ympäröivästä elämästä. Oikeastaan vain yhteistyöjuttuja tulee suunniteltua etukäteen. En tee, mene johonkin tai osta jotakin sen takia, että saisin kirjoitettu siitä blogiin. Kamera tosin kulkee mukana melkein joka paikkaan. Kuvia ottaessa ei mieti tuleeko tästä jotain blogiin ja jos niin mitä.
Pääosin tätä tekee itselle, eikä lukijoiden saaminen ole mietityttänyt. Lukijoita tulee jos on tullakseen ja jos minun jutuista tykätään. Ei ole tarkoitus niitä haalia tänne. Ei sillä, minusta on ihanaa jos lukijoita on ja jutuista tykätään ja niitä kommentoidaan. Eli tykätään niistä samoista jutuista, kun minä itsekkin. Ihana on tietää ketä siellä ruudun toisella puolella on. Tämähän on kuitenkin vain tällainen harrastus. Rakastan laittaa asioita muistiin ja suunnitella niitä etukäteen- sellaiseen tämä on hyvä paikka. En halua murehtia kirjoitusvirheistäni, joita lievä lukihäiriö tänne tuo. Murrettakin tänne lipsahtaa vaikka joskus olen nauranut jälkikäteen, että onkohan sitä kaikki ymmärtäneet. Esimerkiksi, kun kirjoitin tyttöjen kammarista - kamarista, että onko se yleinen nimitys makuuhuoneesta.
Niin ja se juttu mikä valvotti oli "valmiina kouluun" - eli ei mitään vakaa ja samallahan sitä tuli mietittyä onko koulutarvikkeet kasassa ja tarvisiko jotain vielä hankkia... joo päällystemuovia - vai miksi sitä sanottiin, kontaktimuovi! Ja koulu todellakin alkaa kahden viikon päästä, mutta sitä ennen nautitaan vielä lomasta!!

Tällaisia syntyjä syviä tuli mietittyä :)

Ps. kertokaapa te jotain itsestänne kuka ja mistä olet ja miksi tätä luet?




36 kommenttia:

  1. Tulee lueskeltua kun lastenvaatteet ja tän seudun tapahtumat kiinnostaa. Vaikka meillä on eri ikäiset lapset niin silti jutut kiinnostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin täältä seudulta ei ole kovin montaa perheblogia tai minä en ole ainakaan löytänyt?

      Poista
  2. Meillä tyttö on tuleva ekaluokkalainen eli musta on mukavaa kun voi seurata muitakin suunnilleen samassa vaiheessa olevien perheitä tuttuine mietteineen. Nytkin olen niin suunnannut ajatukseni vauvahankintoihin etten olisi kontaktimuovia muistanutkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli teidän tyttö on just meidän neitien välistä. Hyvä itsellekkin laitella muistiin, että mitä tarvii. Meillä ainakin kirjat piti päällystää heti ekana pöivänä, kun ne kotiin kannettiin (tyttö vaati)

      Poista
  3. Minulla on lähes samanikäinen poika, esikoistytär on 2,5v. Olen kotoisin lähiseudulta, joskin nyt muutettiin kauemmas. Kiva lukea entisestään mitä esim.tapahtumia siellä on, tai paikkoja joista en ole kuullutkaan aikaisemmin. Blogisi on monipuolinen, inspiroiva, ja pidän kuinka kirjoitat asioista. Ja onpa mukava kuulla tuttua murretta välillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun murteeseen tulee Oulun lisäksi kainuuta ja en ite niitä osaa erottaa toisistaan.

      Poista
  4. Lastenvaate-juttuja seurailen - meitä taitaa yhdistää ainaskin Metsola-rakkaus ;D

    VastaaPoista
  5. Lastenvaatejuttuja seurailen minäkin lähinnä. Tyttöjen jutut kiinnostavat myös, kun itselläni on eskarin aloittava neitikäinen. Itse ajattelen blogiasioista samalla tavalla kuin sinäkin, mutta silti tulee joskus (harvoin) aamuyöntunteina pohdittua blogiasioita unettomuuteen asti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mutta onneksi ei tarvitse murahtia mitään todella vakaa ;)

      Poista


  6. Hei! En ole viela koskaan aiemmin kommentoinut, mutta laitan nyt pari sanaa. Tykkaan blogistasi koska saan lukea kivaa tekstia omalla, rakkaalla suomen kielella ja lisaksi minulla on itsellani 5,5-vuotias neiti ja on kivaa seurata lapsiperheblogia. Asumme siis ulkomailla ja taalla on niin erilaista kaikin puolin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerta se on ensimmäinenkin - toivottavasti tohdit toisenkin kerran. Kiva jos tätä luetaan ulkomailta asti!

      Poista
  7. Arjen tapahtumista tykkään lukea, niistä saa inspiraatiota. Esim. Papinjärjestä en ollut ennen kuullutkaan ja nyt viime viikolla käytiin siellä ja olihan ihana ranta! Lastevaatejuttuja lueskelen mielelläni kun pieniä lapsia meilläkin on. Oulusta ollaan.
    jatta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis eikö olekkin - jossain nallikarissa olen ihan hermoheikkona, kun porukkaa niin paljon, että pysyy lapset lähellä.

      Poista
  8. Samoilta seuduilta olen kuin sinäkin, kotiäitinä. Blogisi on yksi suosikeistani juuri sen takia, että sitä ei ole tekemällä tehty, vaan se on luonnollinen ja sisältää myös itseäni kiinnostavia juttuja. Lastenvaateblogeja en tykkää seurata, mutta sinun blogissa niitä juttuja ei ole liikaa. Kommentoitua tulee aika harvoin, vaikka tiedän itsekin että niitä olisi kiva saada.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin millonkohan olen viimeksi vaatteista postannut vaikka niistä kyllä tykkään - niin olenhan minä jonkun alepostauksen tainnut tehdä. Nyt olen ihan pihalla syksyn mallistoista - joten ei varmaan niitä tule kyllästymiseen asti - olen kuitenkin enempi alettaja ja kirppistelijä ;)

      Poista
  9. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  10. Luen tätä "vanhasta muistista", kun vielä asuitte näillä kulmilla. Mutta olen NIIN LAISKA kommentoimaan! Jokaisen postauksen kuitenkin luen.
    Meillä on vanhimmat pojat samanikäisiä kuin teidän tytöt. Hauska siksikin seurata samanikäisten touhuja, jotka on kuitenkin aivan erilaisia, kun kyseessä on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas sinun, koska ootte siellä entisillä kulmmilla :)

      Poista
  11. Lähes aina käyn lukemassa kun vaan hokaan uuden tekstisi . tykkään ihan perus arjen höpinästä ja siitä , että jutut ovat sopivasti vaihtelevia :) Mielestäni ihanan avointa ja rentoa meininkiä.

    Mulla tulee kans kirjoitus virheitä, sen verran paljon tätä omaksi huvikseni kirjoitan etten todellakaan läpi käy tekstiä oikojan kanssa tai hae enkun kielisiä sanoja google translaittorilla :))

    Olen itse Oulusta kotoisin sekin sai minut tätä seuraamaan , fiilistä sieltä Pohjoisesta.

    Mitä sä tykkäät mun blogista.

    Jatka samaan malliin ja tsempit koululaisille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi tykkään kovasti - jännä seurata niin saman ikäisten pojujen kasvua. Teillä on niin cooleja lastenvaatteitakin

      Poista
  12. Minäkin tykkään lastenvaatejutuista, ja Metsolan vaatteista esimerkiksi:) Minun äiti on kotoisin Oulun seudulta, sekin on yksi syy miksi tykkään lukea sinun blogia:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, kun ois joku blogi joka kirjjoittas mun äipän kotiseudulta, vähänkö ois jännä seurata.

      Poista
  13. Ollaan samoilta seuduilta, ja pidänkin paikallisista jutuista. Blogisi on ihana, sopivasti juttua lapsista, sisustuksesta, vaatteista ym. Mun mielestä blogia ei kannata ottaa liian vakavasti, muuten siitä katoaa ilo. Rennolla meiningillä, kuten oot tehnytkin ;). Meidän neiti menee nyt eskariin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En pystyis yhteen juttuun keskittyyn, kun on niin paljon ihania asioita jotka kiinnostaa

      Poista
  14. Minä haen blogeista ideoita ja inspiraatiota - liittyipä ne sitten sisustukseen, vaatteisiin, tapahtumiin, käyntikohteisiin tai mihin vain! Tämä blogi on kiva, monipuolinen ja elämänmakuinen! Ja itse kun ei ole niin hirveän suunnitelmallinen ja järjestelmällinen, niin sekin on hyvä, että saa "muistutuksia" ajankohtaisista asioista, kuten vaikka mattojen pesusta tai koulun aloitukseen liittyvistä hankinnoista. :) Niin ja läheltä ollaan.. ;) MY

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei paljon lähempää olla vois :) enää ei tule niin lehtiä luettua, kun blogeista löytyy.

      Poista
  15. Heippa.
    Minä olen Hämeestä, tyttöni ovat tuleva tokaluokkalainen ja viis vee. On ollut kiva seurailla blogiasi varsinkin kirppistelyjen osalta,mutta muutenkin. Ja pikku kolmonen haaveissa täällä,niin vauvajuttujakin kiva lukea. rento,kiva ,elämänmakuinen blogi :)
    Aurinkoista loppukesää :)
    -Sannisna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompa kiva kuulla jos kirppistelyt kiinnostaa, koska olen joskus ajatellu että onko ne muista ihan tylsiä, kun eihän niistä voi ottaa vinkkiä.

      Poista
  16. Joskus olen eksynyt jonkun toisen blogin kautta tänne ja sen jälkeen olen säännöllisen epäsäänöllisesti seurannut kirjoituksiasi. Tykkään aidoista, arkisista kirjoituksista.

    VastaaPoista
  17. Anteeksi, kun jäi loppujen kommenteihin vastaaminen vähän myöhään. Eilen tuli vieraita niin ei sitten päivällä ehtinytkään.

    VastaaPoista
  18. Oulun korkeudelta, ei ihan naapurikylästä, (jos metsola-hulluus iskee niin päiväseltään kerkeää käymään) äiti-ihminen diggailee blogiasi! Paljon vaateinspiraatiota ja lapsiperhe-elämää pohjoisen näkökulmasta. Itsellä ei blogia, kun jostain kumman syystä 3- ja 1-vuotiaat lapset pitävät äidin kiireisenä :)Mutta kovasti tykkään lukea ja katsella blogeja. Toivottavasti ehtii vielä töihin palaamisen jälkeenkin!

    terkuin: Hanne

    VastaaPoista
  19. Mitähän kautta mä tänne aikoinaan eksyin...Joko sukulaisrouvan kautta tai sit löysin sattumalta kuvia syntymäkaupungista. Tuttujahan ollaan perhekerhoajalta:) Aina joskus käyn kurkkaamassa mitä kivaa metsolassa on ja kuinka söpösesti sun lapset ovat kasvaneet:)Syksyllä jatkan opintoja työn ohessa, jotenka saatan eksyä silloin useammin eri blogeihin....ettei tarvi vaan tehdä koulutehtäviä. Lukioaikana tuli koeviikoilla aina leivottua pullaa;) Täällä on eskari alkamassa parin viikon kuluttua ja esikoisella kolmas luokka. Kuopus pääsee varmaan keväällä hoitoon, kun mulla on harjoittelu. Mukava blogi sulla! -3:n T:n äippä-

    VastaaPoista
  20. Minä käyn epäsäännöllisen säännöllisesti lukemassa blogiasi. Joskus kauuan aikaa sitten olen tänne löytänyt kun kirjoittelin itse lastenvaatejuttuja. Samalta paikkakunnalta ollaan (meillä pian 5 v. ja 1 v. tytöt), niin kiva pohtia että näkyykö samona seutuja :)

    VastaaPoista
  21. Täällä tuore lukijasi Hämeestä. "Eksyin" tänne jonkun toisen blogin kautta muutama päivä sitten ja pidin heti alkuun tyylistäsi kirjoittaa. Nyt olenkin lukenut kaikki näkyvillä olevat tekstisi alusta loppuun ja kuten jonnekin jo kirjoitin niin monenmonta sivua olen laittanut talteen hyvien vinkkien varalta :) pidän siis tyylistäsi kirjoittaa ja kuvata ihan perusarkea ja ihania vaatteita! Ehdottomasti yksi suosikeistani!

    Olen jo pidemmän aikaa lueskellut eri blogeja ja nyt vasta uskaltautuduin ensinnäkin jonnekin kommentoimaan ja heti suoraan otin toisen ison askeleen ja aloin itsekin kirjoittaa omasta elämästäni ja perheestäni. Täältä sain myös monia vinkkejä aiheista mistä haluan tehdä itsekin muiston itselleni, tuntuu että tämä kirjoittaminen jos mikä on hyvä keino purkaa ajatuksiaan ja tunteitaan :)

    VastaaPoista

Jokainen jätetty kommentti on suuri ilo minulle!