Amalian Helmiä

20. elokuuta 2016

Sarvikset

Minulla on menossa ennen töiden aloitusta joku puhdistautumisriitti.
Tällä viikolla olen käynyt läpi keittiön kaappeja ja samalla sain lähes kaikki Sarvikseni kasaan ja kuvattua nämä minun aarteeni.
Pari vuotta sitten hurahdin näihin ja se oli menoa se. Suurena apuna keräilyssä on ollut kälyni, joka on valtaosan näistä meille kotouttanut. Mikään hysteerinen näiden kanssa en ole ollut vaan ihan näiltä paikallisilta lähikirppiksiltä nämä on kotoutettu jos on sopiva vastaan tullut. 
Vielä toivoisin saavani lisää noita neliön mallisia ruokalautasia ja säilytysrasioita.
Nuo juustokuvut eivät ole sarviksen, mutta sopivat niin hyvin joukkoon, että saivat jäädä kuvaan.

Tänä viikonloppuna pidetään Juthbackan-markkinat, joihin olisi joskus mahtava päästä. Käykääpä katsomassa vaikka googlen kuvahaussa, kuinka ihanuuksia siellä on myyty!










2 kommenttia:

  1. Voi että, nuista astioista tulee niin oma mummi mieleen! Tuollaisista mukeista se tarjoili aina mustikkasoppaa ja hienosokerit ja ryynit ym. sillä oli tuollaisissa säilytysrasioissa. Mihin lie joutuneet mummin poismenon jälkeen. Meillä oli myös ala-asteen kyläkoulussa tuollaiset mukit ja lautaset käytössä.Tosi nostalgisia!

    Mulla on perinteisesti aina syksyisin tuollainen riitti, että teen suursiivousta ja käyn kaappeja läpi. Varmaan siksi, että kesä on oltu enemmän ja vähemmän muualla ja kaikki kotihommat olleet minimissä. Syksyn tullen asettaudutaan arkirytmiin ja ollaan enemmän kotona, jolloin tekee mieli panostaa kodin viihtyisyyteenkin. - MY

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä, että nuo vanhat muovikipot on muka jotenkin kivempiä, kun uudet :) :) Meidän koulussa juotiin sellaisista peltikupeista.

      Minä yleensä uhraan viikon kesälomasta siivoukselle, mutta tänä kesänä en raaskinut, kun kesä pitkälle minun töiden sanelemana.

      Poista

Jokainen jätetty kommentti on suuri ilo minulle!