Amalian Helmiä

20. lokakuuta 2009

kotiäidin vaatteet

Mitä äidille päälle?


Törmäsin tähän ongelmaan aikoinaan jäätyäni ensimmäiselle äitiyslomalle - kaapissa oli työvaatteita; paitapuseroita, suoriahousuja jne ja vastaavasti colitseja koti-iltoihin. En tykkää olla kotona farkuissa, ainoastaan jos on vieraita. Vastaavasti aina colitseissa läköttäminen saa aikaa minulle jotenkin nuhjuisen tunteen. Minun leppareiksi ovat muodostuneet kotipäiviin cargomalliset housut ja leggarit. Kerhoon tai kauppaan vetäisen jalkaan kyllä farkut, jotka on ropan mallin sanelemana aina tumman siniset, joista taas kerhossa kontatessa haalistuu polvet. Farkut eivät myöskään voi olla matalalla vyötäröllä, jos ei halua paljastella lattialla polvet koukussa istuessa. Paidat taas neuleita tai trikoopaitoja neuletakin kanssa. Trikoo & neuletakki toimii tällaisella vilukissalla, kun voi nopeasti sipaista lämmikettä ja taas touhutessa heittää helposti pois.
Omat vaatteet suurimmaksi osaksi tulee tilattua, jos ei pääse sitten yksin kaupoille. Sovittaminen lasten kanssa on tuskaa, kun toinen aukoo verhoa ja toinen ryömii pölyisellä lattialla. Näistä perinteisiltä nettikaupoilta on hyvä tilata laskulle useampaa kokoa ja eri värejä ja ilma rahan liikuttelua saa palautettua.


Ellokselta


HM.ltä
Äiteen kerho- ja kotivaatetusta
Onko muilla minkälaisia vaatesuosikeita tai vinkkejä kotiuluun?





4 kommenttia:

  1. Mä en omista yhtiäkään verkkareita ja collegehousuja. En kerta kaikkiaan voi käyttää sellaisia, kun tulee niin löysä ja lötkö olo!
    Kolmen vuoden kotiäitikokemuksella lempivaatteeksi ovat muodostuneet farkkuhame, legginsit tai paksut sukkahousut sekä trikoopaidat. Pidän paljon mieluummin farkkuminejä kuin housuja.
    Toinen hyvä vaihtoehto ohuesta farkkukankaasta tehdyt legginsit.
    Tykkään, että olen kotana ollessakin ihan ihmismäisen näköinen, en mikään lösähtänyt muori. :)

    maria

    VastaaPoista
  2. Mulla on kotona AINA plyysihousut ja villasukat + teeppari tai tunika :)
    Tai no kesällä ei ole villasukkia tietenkään....

    Ihmisten ilmoille laitan farkut + jonkun trikoopaidan.

    VastaaPoista
  3. Mä olen taas henkeen ja vereen farkkuihminen. Joksus sitten illalla kotona vetäsen jotkut collegehousut tai erotiikantappaja verkkarit jalkaan :) Pitkähihaset trikoopaidat ja tunikat on myös kovassa käytössä ja näin talven tullessa kunnon neuleet!Hameita en osaa oikein käyttää.

    VastaaPoista

Jokainen jätetty kommentti on suuri ilo minulle!